‘poyo’…orang selalu gune…makne betul dia ape aku pun tak sure…aku mcm pernah bace kamus..maknenye cantik/cun…hehe tapi aku tak rasa penggunaanyer sekarang merujuk kepada adjective itu…aku rase ‘poyo’ sekarang digunakan bile nak menunjukkan adjective berlagak or over..digunakan biler seseorang itu melakukan perbuatan yang mcm lebih kuah dari sudu gamaknye..bile seseorang tu berlagak tak kene tempat dan mungkin biler kite suke2 hati rasa nak panggil kawan kite poyo….

hehe..adakah ia fleksibel mcm ‘anu’ yang org johor selalu guna…aku rasa tak jugak..anu tu lagi vague makne dia…kat mana2 ayat bleh guna…ekekek….budak2 ske cakap..”cikgu! dia ‘anu’ saya!”…cikgu pun tanye..”kenapa awak ‘anu’ dia?”..padahal cikgu tu pun tak tau aper yang diperlakukan..ntah kene jentik ke..kene pukul ke..heu heu heu….

tp poyo bagi aku, lain org laen penggunaanyer…tp tak lari jauhla..masih berkisar pada makna berlagak or over…kompom lum ade org gune ntuk tunjukkan cantik or cun….