tak cakap salah…cakap pun salah….

bahya betul..how words can simply crash ur friendship and trust….betul ckp ko ajak…kengkadang baik kita diam kalau words dari kita hanyer akan menyakitkan hati org lain….which is end up nyer diri sendiri yg sakit hati…hm…puas ku pujuk2 hati ini….lukanya Allah saja yang tahu….

penulisan …wikipedia menerangkan ia sebagai…

Penulisan boleh merujuk kepada dua kegiatan:

  • menulis aksara pada perantara dengan tujuan untuk membentukkan perkataan dan gagasan yang lain yang mewakili bahasa atau maklumat tercatat; dan
  • penciptaan bahan-bahan yang disampaikan melalui bahasa tulisan.

tp bagi aku penulisan saja bukan pengantaraan yg betul2 tepat untuk menyampaikan msg….tak semua kes buleh disettle kan dgn hanya patah perkaataan…certain issue req. talking…biler bercakap kita akan ada intonasi…

intonasi leh menyelamatkan statement kita dari disalah tafsir….kengkadang satu ayat yg sama leh ditafsirkan dgn pelbagai maksud hanya dgn perubahan intonasi..sinikal ke..bergurau ke…marah ke…

bile dah disalah ertikan..kemudian di wartakan..ia sudah jadi fitnah….hmm biler pikir2 balik..berapa banyaklah yang keluar dari mulut and ditulis dalam perkataan sudah jadi fitnah…..sbb tu org bijak pandai tak ske bercakap benda2 lagha….kesimpulannye..baik aku diam aje…..

waa..sejak biler penulisan aku berunsur serius?!…..too much to share…..but just let it go s’times….much better relief…..

p/s: woit! pegi baca Quran lagi bagus la….(aku marah diri aku sendiri……) (>_<)

p/s lagi: namun begitu..tak semua bende kena cakap…better tulis aje….heu heu heu heu….

shut-up.jpg