ok….let’s have some topics to say!hmm…..what?….hermm…aa…ok! I got one!!

 

Roll bebeh..

 

petang td aku layan tyra banks punye show owh i love her!…pasal brand mania

it’s a cool topic ayway…on how people crazy to get s’thing branded

most of it sound sgt lousy and stupid! huh…kenaper? meh aku stori mori

 

first part tyra carik sorang pompuan and kasik 2 baju untuk dia pakai jln2 tgh bandar..

 

satu baju dari butik Prada then brand tagnyer dicabut and di jahit kat satu lagi baju yg

lawa tp dari butik cap ayam (tak glamer nyer brand la)…

and..tag baju kedai cap ayam itu di jahit pula kat baju Prada….ngehihihihi

and of course pompuan itu tidak tahu..

 

masa pakai baju yg fake ber-brand tag Prada..pompuan itu jalan ngan konfidentnyer..

dia rasa konfident dan comfortable..as if..eheh..Prada la katakan~~~urgh.

 

then dia kena tukar pakai baju prada tg dah disamarkan brand tagnye…

masa jalan tgh bandar minah ni cover2 baju itu dan rasa tak selesa..rasa mcm tak saper notice dia…

paling hampeh dia mcm siap kutuk lagi cutting tak lawa la hape la…

 

see….does it is about the brand only? or what?

 

2nd  part..sorang mak yg giler barang branded untuk anak dia pun dijemput datang..

then tyra jemput jugak best friend tyra…sorang fesyen designer yg ade butik gempak

designer tu tunjuk baju2 yg dia design kat mak budak tu..ok ni siap model budak kecik sekali..

siap kasik description and harga….of cos la mahal giler…

 

then tyra tanyer mak budak itu ape comment dia..eccewah..mak budak itu pun kata lawa…lawa..

baju tu lawa dan dia akan beli!…hahaha..then tyra pun gotcha! mak budak tu…sebenarnyer baju2 tu tyra beli kat K-Mart..

and designer tu fake jugak ntah sape2 ntah dia jumpe suro belakon jd fesyen designer..

 

so, once again..does it is bout the quality or just the brand itself?!?!

 

ramai je org mcm nie~~aku ade jumpe 2-3 org…lelaki, pom puan..same je…”joke!!” <<– ayat feveret baba ali

ape korang rase pasal isu branding nie?…ok good qulity of course..i admit it..aku pun rembat jugak sedos dua barang branded…uhuk! Abis duit aku….waaaaaa!!

tp kenkadang harganye just more than then quality itself…harga pada nama brand itu sendirik buat jdik mahal giler…”joke!!!”

cuba aku kawan baik dgn Versace…then aku design satu baju yg macam haprak…then release under label versace..

ngeehehehe….sure ade org nak beli punyer…(ok aku sekadar berangan aje nie)

 

what it is about branding??!…still vital lagi ke kalau harga dia macam bapak mahal giler?!…banyak je brand yg ok-ok or sedang2

with reasonable price and quality…kenapa kena jugak kena jugak carik yg branded…or sebab org itu dah kaya giler…sampai tak tau nak buat ape dgn duit..

so, sebagai org kaya..terpaksalah org itu kerek dgn pakai brang branded aje…buahahahaha….”joke!!!”

 

kengkadang aku wonder jugak…~~mungkin kalau aku kaya aku buat benda yg sama~~…haha..manalah tau..ye lah..

duit banyak..kalau beli barang murah dapat banyak sgt pulak.tak muat ghobok nak isik..so belilah yg branded2 aje…..

 

ngahaha..aku bukan kutuk org giler brand….spt mana yg aku cakap…aku pun carik jugak barang ade nama…sbb quality still matters….of cos! kalau harga dia masuk akal…

kalau tak masuk akal, aku carik la kat petaling street ke…tan hong min butik ke….or pasar malam butik…buahahahaha…ok..bundle gua tak beli ar beb…

 

ok…lebih baik beli barang mahal tp ade kualiti dari barang haprak tp harga mahal jugak…ngehehe…aku bukan pandai bab2 shopping ni…window shopping aku terrer..

kenkadang buta jugak..lain org lain citarasa dia..and of course reflect dari kemampuan masing2….ade duit,beli mahal..takde duit,beli murah…kedekut, takyah beli…mata org lain2…hati org pun lain2….kengkadang lelaki bawak keta lancer baru tu pun jd kacak secara otometik…cuba suro dia turun keta

bawak moto honda cup bapak haku itu..pakai helmet takde visor….ngehehe…sure kurang sikit kacak dia… whatever…

 

“human are superb living object…they have reasons to be brilliant…but can be stupid for nothing “–falsampah aku—

 

…belilah barang buatan Malaysia..Malaysia boleh!…

 

Tgk azumanga dioh buat aku sakit perut aje..ok aku nak tido