Hanan mc ni ari…diarrhea katanyer….adeh…kenelah aku menapak ni ari…..hiyah2…. aku jln 2 geder2 ngan sorang mamat yang kelihatan riang sambil makan kopok…ngup ngap ngup ngap…dia jln agak perlahan maka aku overtake saja mamat itu dan teruskan melangkah….cepat sampai opis..cepat la aku rembat cable LAN dan bertenet…harapan ku hampa giler….opis kunci…adeh….maka terdudukla aku tepi tangga cabin ini menunggu pintu dibukak sambil menaip entri kali ini….huhuhuhuhu..

 

Oh yea…budak makan kopok td baru saje sampai…lambat betul dia jln…aku dah bukak  laptop..taip2 entri dia masih lagi jalan berlenggang kangkung makan kopok ngup ngap ngup ngap….

 

Kelihatan sorang mamat berbeskal dari td ulang alik jalan ni..sesat ke?dan aku ternampak juga mahluk itu..…adeh…shahdu plek jiwa aku nie…jiwa aku terus kacau  terkenang2 kisah silam!..tidak!!! tidak!! Delete! Delete! Hate to reminiscing criter dulo2 kala..cerita zaman jurasic park!……ternyata recycle bin aku tak leh terima pendeletan memori itu….macam siot….dia masih cuba menegur..aku masih lagi kerek…ish….

 

2,3 org bawah tangga ni dah pandang slack kat aku..sure dia konpius pasal ape minah ni buat kerja kat tangga….mcm kena halau ngan bos plak..opis aku kunci la…bongok betul org yg pegang kunci nie!! Lambat pulak dia dtg!! Adeh………!!  

 

Tiba2 ada sorang lelaki menegur…

“kunci ke?”

“aaa…”

“cuba bukak je..pintu tu pusing2 aje tombol dia..”

Aku bangun mencuba….ketat..ish dah namanyer kunci….

Dia naik tangga dan cuba..krek krok…pintu terbukak…

“…oo…terima kasih….”…muke lelaki itu terkulat2 nak tahan gelak…..kuangngajo…gelaklah!!puas hati korang!!

Hampeh!!!! Inilah kerja sia2 yang aku buat pagi ini…dah nak keras punggung aku duduk kat tangga ni baru tau pintu tu ada caranyer nak bukak…hampeh…..!!!!….dan hampeh lagi!!!

 

gambar tensen sengayut kat pintu dirembat dari sini