Cheese Biscuit Cordial

 

Bahan-bahan

 

1 bungkus (pjg) biskut McVities

1 bata Philadelphia Cream Cheese

1 bata Butter

1 tin campuran buah-buahan

Sedikit nestum

Sedikit perahan air limau nipis

Sedikit air panas

Sedikit kacang (kalo nk ler….)

 

Cara-cara (bottom)

 

  1. Hancurkan semua biskut McVities.
  2. Panaskan kuali dan sedikit butter.
  3. Masukkan biskut yang hancur tadi.
  4. Masukkan juga sedikit-sedikit butter sampai habis.
  5. Gaul sebati (jangan sampai hangit!!!)
  6. Masukkan nestum dan kacang dan kaco sebati dengan biskut dan butter.
  7. sebati ajer……bawak kuar….taruk dlm bekas, dan rata-ratakan (penyek2 kan)
  8. asingkan.

 

Topping

 

  1. masukkan cream cheese ke dalam bekas dan hancurkan.
  2. masukkan sedikit air panas (agak2 la…jangan sampai jd kuah dah)
  3. kacau sebati sampai jd mcm yogurt.
  4. perah sedikit limau nipis pasal nk bg ade rase masam2 skit…..(jgn bnyk2 tau)
  5. kaco sebati (takder biji2 tau)
  6. Then, ambik balik bekas biskut tadi, taruk topping cheese ni kat atas die.
  7. rata-rata kan bagi cun skit
  8. biler dah cun, ko taruk lak buahan campuran tuh….taruk buah jer dulu tanpa air die
  9. biler dah rata-rata, semua dh tutup ngn buahan tuh….baru taruk sikit-sikit air buah tuh
  10. jangan bnyk sgt…karang banjir lak…..ni nk bg rase manis2 jer.
  11. finally, simpan dlm peti sejuk….dlm 2 jam ker…ok laa kot…lame sgt pon x bes karg
  12. selamat mencuba!!!!!!!!!!!!

 

 

Resepi yang hanan taipkan untuk aku..aku copy paste sebijik2…. Bahan2 dia leh tahan gak ar mahal…paling mahal cream cheese tu…mahal betul!! huhuhu..senang giler kek dia..kek ke, pie, ke hape ke aku pun tak sure..tp senang aje nak buat..campak2 lenyek2 tabur2 siap!!! aku baru pas try buat kemarin…aku tak letak 2 bahan; nestum ngan kacang…malas aku nak beli..tara!! nilah hasilnyer…

 

 

Aku suro kezen aku ain rasa dulu…dia pes skali rasa….hmm..testing..testing….

 

“Sedap ain?”

“sedap!” jawab ain ikhlas…aku tak pasti sebenarnyer ikhlas ke tak..tgk muka mcm kena paksa je…betul ke budak nie….?

 

 

Hehhe….bagi aku ok je kot aku buat….ekekkeke…

 

“Mahal betul barang2 dia…dapat kuih mak 2, 3 loyang…” mak aku memberi komen…

 

“ni kek orang kaya mak…” aku jawab confident..

 

“ni kek org malas..” mak gelak2kan aku…adeh..betul pun..aku buat tak sampai setengah jam….kejap aje…

 

Apepun..laku jugak…lagi sejuk lagi sedap…huhuhuhu…dah habes dah pun..okeh..biler kaya leh buat lagi…!!! Yi ha!!

 

 

 

**kadar nutrisi yang kurang…manis betul….ekekkekeke…..**