Finally!

We reached ALAM (Akedemi Laut Malaysia) lebih kurang pukul 8 malam..aku terasa sgt saspen..kat post guard ade beberapa org kadet dgn full uniform..uniform navy la of course…..brother bas tu bawak kami tour2 dulu…kecik je area dia..tak besar sgt..semua bulding kaler putih…dan nama smer nama2 laut. Mediterranean la…ape2 la…last sekali sampailah kami ke hotel hostel kami…Atlantic north wing…dia bagi2 kunci..sorang satu bilik…erkk..bilik aku 304…304!! Sigh!…it sounds damn familiar…

Seriyes..ada horror movie nama bilik 304!!!

Saspen…saspen….

Bilik dia besar…too big for one I guess…tp since dia bagi sorang satu…guna jelah….ada 2 bed..pantry..toilet…and air cond..hahaha…..ok la…suppose kami duduk resort…as promised….tp depa auta!!so depa bagi kami this room…acceptable la…..bersih..tp cam bangunan lama….itu tak dapat nak tolong…

Sampai2 je..before unpack…aku check segala benda….bilik dia bersih..spooky sket sbb macam dah lama tak guna…and of course….the ‘304’ feeling….whatever….aku terus bukak tv..kasik bising2 sket…then pegi bukak tingkap nak tgk laut….then…aku ternampak blok of all the hunks…kadet!!!..erk!!! they were facing to my room…ayark!!tak dpt la aku nak bersidai2 kat beranda nie…adeh…layan bayu laut pakai tudung….urh….boring2……

Siap je mandi, azim messaged..

“ korang duduk berdua la elok..jgn duduk sorang2…”

Of course we will…..As planned earlier…kami nak tido gether2..first night ni…baik gether2….aku ajak Hanan tido ngan aku..tak la saspen sgt kalau tgk bed sebelah kosong…huhu….

Dak2 ni nak kluar..so kami pun oder la dinner…pas hanan pun siap mandi dia dtg bilik aku..tunggu Azim hantar dinner….hanan beli mi goreng…aku nasik goreng….

Siyes…tak sdap giler..tawar..tp aku bedal jugak..sebab lapar…..walaupun tak habis…huhuhuhu…kami makan sambil tgk gangstarz…and of course..sambil mengutuk that so-they-think-they-can-sing punyer rancangan…haha..whatever…

Lepas hanan amek bantal and selimut dia…kami pun went to bed lah…huhu..hanan layan buku randy paucsh dia…‘the last lecture’ aku? Layan la……

Kami tak berbual2 sgt..layan2 perasaan..aku gelak sorang2..sbb tgk katun pakai headphone…kami tak pasang air cond…sbb sejuk giler…..tp hanan macam panas..dia suruh bukak full…aku pun bukakla full..then..tido berbungkus macam dalam kepompong…

Tgh2 malam aku terjaga….hanan pun terjaga..dia kata panas….erk?! aku kata aku ok je…sejuk adelah…hanan bangun bukak air cond….aku terus berbungkus macam mummy…the mummy return!!!…sejuk sampai ke sum2 tulang…konpius aku..hanan orgnye kecik aje..pasal ape panas? Kulit dia tebal kot…..

Since malam td gelap..tak nampak laut belakang ‘hotel’ aku nie…pepagi ni baru nampak..

dpt tgk laut….

.

ini laut….

Tgk je lah….nak mandi tak dapat la…huhuhu…