bertemu kembali!!….

yihaa…..

semalam aku baru sahaje membeli robok(almari) baru…..maka dapatla aku mengeluarkan buku2 dari dalam kotak2 yang banyak itu untuk disusun di dalam almari…shelf raya..

aku ambik masa hampir satu hari nak kemas….housekeeping!!!

hahaha…..

ape cerita kali ini…oh yea..haritu aku terlanggar ayam dalam perjalanan balik dari baza ramadan masjid tanah!..aku tak sengaja!! seriyes tak sengaja!!..ayam tu macam mabuk aje..kelam kabut dia lari2 ayam keluar masuk jalan..aku dgn pantasnyer mengelak..tp tetiba aku dgr bunyik “geduk2!”….

aku jeling2 rear mirror aku…oh tidak..ayam itu tergolek ketengah jalan….

“alamak? aku langgar ayam ke?” aku tertanyer2..muka aku bersalah giler

“dude..habis dude..kau langgar dude..kau kejam!” sarah saiko2 aku…

“ish aku dah elak la…apesal kena jugak…kena tayar belakang kot…” aku membuat assumption…

“killer! killer! killer!” sarah menambahkan rasa bersalah aku..siot sarah…!!

ipin dan arip dah gelak2 kat belakang…masing2 saiko aku…siot giler…aku rasa bersalah sepanjang perjalanan…ipin mereka2 cerita ayam yang kononnyer ayam itu nak menyeberang sbb nak jumpa keluarga dia….tp tak sempat sbb kena langgar dgn aku……adeh..makin rasa bersalah aku.walopun ipin sekadar buat lawak..

“killer! kiler1 killer!” sarah masih lagi tak berhenti saiko….

“diam sarah! diam!!!” aku tension….

tak cukup dn kawan yang saiko…tetiba lagu pergi tak kembali-rabbani keluar radio….terbarai masing2 gelak….siot!!! siot!! saiko!! saiko…ipin siap tambah cerita ayam tu akai kopiah nyanyi lagu tu untuk aku!!

moral: sayangi la ayam anda..jangan biar mereka bermain di tepi jalan

p/s: hari esoknye aku lalu jalan tu..ayam tu masih ada atas jalan….kesian……huhuhuhuhuhu