yihaaa!!!

ape criter ni ari kak?…

semalam, sedang aku basuh2 pinggan sambil layan deatinasi bajet (tgk abg chi yang kewl itu!!)..ada msg masuk…..

semut: “…28 hb aku dah ada kat jb insyaAllah..ko dah beli cat belum?”

????? tanpa berfikir panjang..aku mereply….

aku: “adakah kau sedang membuat lawak?”

sambil menunggu mus mereply…aku berfikir2 sejenak…apesal mucs tanyer pasal cat?…..hmm….aaaaaa…..

hoh?!?!! alamak! oh yea!! aku pernah bermsj pasal mengecat rumah dulu…dan aku ade suro dia cat bilik aku!!!tp seingat aku waktu itu aku sekadar membuat lawak spastik di siang hari….aku ingat mucs pun begitu….

tanpa menunggu mucs reply..aku hantar lagi…

aku: “….are u serious?..”

semut: “la, aritu ko kata nak suruh aku cat bilik ko.nak ke tak?serius la. bole aku buat amal jariah”

aku tergelak2 sensorang tepi sinki….mus! aku buat lawak la tu ari….ekekeke…comel! ekeke….memang aku nak cat bilik pun…bilik aku memang kelakar sikit…meh aku recap sket…last year kami salah beli cat untuk depan rumah…oleh kerana tak match…mak aku suruh guna buat cat bilik…adik aku amek berus terus cat bilik dia….siap….cun..kaler red clay nak ke pink2 sket (ape nama ntah aku pun tak hengat)..

then..bilik aku pulak..baru 2 sides..cat habes…adek aku yang sengal..walaupun dia tau tak cukup untuk lagi satu side..dia cat jugak..so..ada satu side kat dinding bilik aku yang kalernyer berbelang..memang kelakar…memadangkan dia dah malas nak cat..dan aku pun malas nak beli…aku biar saje dinding itu 2 kaler…sampai la ke tahun ini…..hahaha….tahun ni..patut kena cat……tp aku tak ingat mcmana aku msj kat mucs pasal cerita cat dinding itu sampai dia ingat aku seriyes nak suro dia cat….

aku pikir2 balik…memang best la kalau mus dah ofer nak cat bilik…nanti aku sogokla dgn piza hat ke….bege king ke…tp….aku pikir aku malas nak kemas bilik aku lagi sekali…haritu aku dah kemas dah…nak patah2 pinggang aku kemas….kalau nak cat ni nak kena alih robok ngan bed lagi….maka ia mememerlukan lagi satu hari untuk kemas…dan pinggang aku akan nak patah2 lagi sekali….

aku nak cat? tak dapat ar beb…maaaalaaasss…tak kuasa….baik aku tolong mak tekap2 kuih…tender mengecat ni biasa abah ngan adik aku je amek…..musc dah offer tu…hmm…aaa….konfius..konfius….

mucs gigih mengecat dinding….

…..hmm…..hmm……ngaaa….