salam…

wah….kenapa tiada update?puasakah aku dari menulis(menaip)…merajukkah aku setelah entry sebelum ini di sabotaj dek network yang mcm arnab itu?nantilah aku taip semula…lawak biasanya tidak boleh diulang kerana ia menjadik kurang lawak…hahaha

wehehheehe…..

selamat berpuasa pada semua…moga mendapat keberkatan…

“Oh anak aku tergolek!!”

ntah ape yang bergolek kat dapur tu….itu saja yang aku dgr..tahulah aku mak dah balik dari surau….solat subuh td….

hahahaha..comel….mak kalau melatah mesti depan tu ada default cliche..’anak aku’ disusuli dgn fakta akan kejadian…terjatuh…tergolek…tertumpah…mahupun meletop…jgn bimbang…tiada living object terlibat…even mak aku guna ‘anak aku’ so far tiada pula adik aku tergolek, meletop mahupun tertumpah…hahhahah….

kenapa mesti melatah…ntah aku pun tak paham….bukan seronok pun…tp kalau tgk org melatah memang seronok…ahhaa…aku pun leh tahan jugak melatah…zaman muda remaja dulu mak aku pukul kalau dia dgr…sekarang dia marah2 bebel2 saja…dah tak leh hilang nak buat mcm mana…

tp aku bukan extreme pun..setakat “oh mak kau!”, “oh teroglek”, cuma yang hampehnyer…biler aku tgh berangan…dan ada org sergah..aku bakal tersebut dalam apa yang aku tgh pikir…kadang tu malu juga biler yang  tak sepatutnyer didgr terkantoi…haha…ada sekali tu sikit lagi aku nak tersebut “hensem” dgn kuat bila barang yang aku pegang jatuh di saat ada seorang balak hensem lalu…memang kantoi…tahap aku leh buat2 pengsan kalau betul dia dgr…hahahaha

kalau mak long aku..bila dia melatah mesti ada ‘buaya’…ntah kenapa kena buaya…mesti punyer..kire default binatang tu dia kena jugak sebut…siriyes tak leh blah…

teringat jugak G-dot yang melatah version org dah lama duduk london..,”oh mummy!” hahahaha….siyes…”oh mak!” di org putihkan…smart…

kenapa kena melatah? memang culture org kitakah?org cina ada melatah? “haiya!kawtim-maaa!”…org india? adeke?org putih?

secara sainsnyer puler kenapa melatah?obviosly ini berkaitan dgn aktiviti otak…tp tak dapat aku nak huraikan kerana aku pun tak pasti…mungkin neuron cepat terkejut..hahaha…

0505-woman-hand-covering-mouth_at

opocot! opps…sorry~~~~i tak sengaja u…

apepun..bagi gadis2 muda melatah itu kurang manis…melatah mcm ngam dgn org2 tua sahaja…kenapan begitu pulak? tidak kool kah melatah itu?kenapa perempuan lg ramai yang melatah berbanding lelaki?

hiah…hiah…hiah…

nota melatah: apa yang pasti…melatah tidak membatalkan puasa…unless kau melatah sambil korek hidung dalam2…eeuuuww….tak seswai you!