kisah adik2 dan cicak

“euw..jijah dah dua kali nampak cicak kan…dalam bilik air..sekali tgh makan lipas…lagi sekali tgh makan anak lipan…geli!!” citer adik bongsu aku dgn semangatnya

“euwww…!!!” aku memberi respon

“ha..kau pernah tgk cicak makan nasik?” tanyer adik lelaki aku pada jijah..

jijah geleng

“abang pernah…” muka serius..

“kat mana..?bila?” jijah semangat nak tau

“dalam cicakman”

kah kah kah kah kah kah

***siyes mula2 aku bayangkan cicak jalan atas meja makan…makan nasik sebutir…tinggi betul imaginasi aku…mcm bodoh pun ada

kisah aku2 dan cicak

ptg td panas betul…sah ini kesan pemanasan global…aku berkira2 nak minum air batu balik opis karang..sekarang settlekan barang nak hantar workshop luar ni dulu….sedang org sukuriti mengecop gate pass aku..jari telunjuk aku terasa basah….

aku lihat ada benda hitam bertenggek atas jari…aku tarik tgn aku dari kunter dgn cepat…benda betanggek itu jatuh bergolek sedikit….aku dongak…

cicak…

muka cicak tu  kalau aku zoom sure tgh lega…

cilakak!!!

nota cicak: banyak betul haiwan dalam toilet aku

nota t*#k: aku nak sue cicak tu!!!

gecko-cartoon-webs