“THE BEAST IS BACK!”

mahluk perosak bidang penulisan kembali~!!!

aku akan kembali merapu…not that i find those missing pieces…..but…i just thought i should just write again!!so..be prepared!!!!!!!!!!

ok..lebih2 pulak aku…ok..ngiahahhaa….sebelum aku menulis dgn lebih merepek..ingan aku saji2 sedikit dua mikit kejadian sengal kat opis..sepanjang aku tinggalkan blog ni…

************

cerita opis 1

..haritu org BP visit site…so ada cameraman¬† BP hire dtg amek gambar2 and video kat site…

tghari sikit Rizal balik dari site..masuk opis bising2

“siot! korang! satu PMT pun tak turun!dah takde org nak di temuramah!”

“apsal2? kenapa?”

“ye lah…dah takde org nak jawab soalan kat bawah..nak tanyer aku aku mana tawu pasal chain table tu?”

“laaa….depa nak temuramah buat ape? amek video je kan..” jijul respon

“ntah la..depa nak buat mcm documentary pasal fabrication turret ni lah kot..BP punyer project….”

“wahhh…masuk tv!..leh kluar kat discovery channel…” jijul berangan…aku pun turut berangan2 secara solo..

“bukan..ni bukan untuk discovery channel…..” tetiba cik megat bersuara…

“abis tu?”

” ni untuk animal planet”

kah kah kah…bongok jugak! terus visual rancangan Mega Engineering hilang dari kotak imaginasi aku….yang muncul hanyalah visual tenuk, musang kutub utara dan biawak komodo…

***************

Cerita opis 2

Rizal dan jijul sedang berbincang tentang budget HSE day…jijul cuma 653 mm saje jarak dari rizal….tp dua2 cakap jerit2 mcm nak gado…memang lawak! aku selaku pemerhati dah gelak2 tak hengat…

dalam perbalahan mereka…rizal yang tgh pegang pen tetiba cakap..

“kau jgn mcm2 jul….aku cocok leher kau karang….jadik freng-kes-tain kau baru tau..!”

wakaka…tak tahan…aku dgn tak sabarnye menyampuk…

“oi..freng-kes-tain cucuk kat dahi la! ape plak kat leher!”

“owh yeke??? kat dahi ke?” kakah2 rizal gelak sambil nak buat aksi cucuk dahi jijul

“ye ke kat dahi?” agus seakan2 tak percaya…

“yelah!! kat dahi…” aku cuba mengimagine muka frankenstein….

hmm…

“kat leher tu org asli..cucuk tulang!” aku konfiden…terus bayangkan muka org asli dgn tulang tertusuk kat leher..

“oi…memandai! org asli tulang cucuk kat hidung la! sengal!!” ipin pangkah aku!siot!

siot! malu aku….balik2 search images…wakaakaakka…kantoi…!

perhatian ye adik2…frankenstien besi cucuk kat leher…org asli tulang cucuk hidung!….bakayaro!

hampeh….